Продукти PRISTA для важкої техніки


У другому номері журналу autoExpert вийшла стаття "Продукти PRISTA для важкої техніки. Відгуки партнерів"

Ми публікуємо витримку зі статті з інтерв'ю з технічним директором компанії Oil Group

Ми продовжуємо серію матеріалів про мастильні матеріали марки PRISTA. Сьогодні про переваги марки розповідають її партнери, які працюють із маслами для вантажних автомобілів, автобусів, кар'єрної та іншої спецтехніки, а також для промислового обладнання. У цьому сегменті використання витратних матеріалів неналежної якості спричиняє величезні збитки. Тому до їхнього вибору ставляться вкрай відповідально.

Марка PRISTA буквально увірвалася на український ринок олій в останні три роки. Вдале поєднання європейського виробництва, якості, шикарного зовнішнього вигляду та демократичної ціни поряд із гарним заробітком для всіх рівнів дистрибуції дозволило їй міцно зайняти свою нішу. 25-й рік у Болгарії працює підприємство, сьогодні вже холдинг, що випускає олії PRISTA. За цей час у марки багатьох країн світу також склалася міцна репутація високоякісного продукту за демократичну ціну. Що ж стало запорукою успіху? Динамічному розвитку сприяв цілий набір сприятливих чинників поруч із вдалими рішеннями керівництва: біля витоків успішно вирішилося кадрове питання; підприємство змогло стати єдиним серйозним виробником мастильних матеріалів у Болгарії; у першій половині 2000-х частиною акцій "Пріста Ойл" володіла компанія TEXACO, що також внесло свій неоціненний внесок у динаміку розвитку марки. Сьогодні компанія перетворилася на міжнародний холдинг із підрозділами у 9 країнах, розташованих на 3 континентах. Холдингу належать 4 заводи та 1 портовий термінал у турецькому Змиті. Два заводи знаходяться в Болгарії (завод у Русі та завод з виробництва мастил у Софії), один у Туреччині (Ізміт) і ще один в Узбекіста не (Фергана). З 2005 року в Україні працює представництво "Пріста Ойл".

Розмова з технічним директором компанії Oil Group вийшла за рамки відгуку суто про продукти Prista, тому публікуємо його в жанрі інтерв'ю.

- Володимире, в якому сегменті ринку працює компанія Oil Group?

Компанія працює в сегменті B2B, відповідно, основними позиціями у нас є моторні масла до вантажної техніки з важконавантаженими дизельними двигунами та індустріальні мастильні матеріали для промпідприємств. У сегменті сервісу легкових автомобілів ми також присутні, але це не є нашим пріоритетом. За якими параметрами ви оцінювали марку Prista, коли ухвалювали рішення, займатися нею чи ні? Наша компанія завжди розглядає бренд із двох точок зору. Комерційний відділ розглядає комерційну пропозицію, а технічна служба розглядає асортимент та рівень експлуатаційних властивостей мастильних матеріалів. Ми повинні зрозуміти, чи будуть вони цікаві кінцевому споживачеві і які критерії ринку покриватимуться.

- Як конкретно ви оцінюєте асортимент та якість?

Рівень марки оцінюється за кількістю схвалених продуктів від світових виробників обладнання. Відповідно, вивчивши всі позиції, отримавши від Prista Oil документацію, ми побачили, що мастильні матеріали у своїй більшості мають велику кількість схвалень від Mercedes Benz, MAN, Scania, Renault, Volvo – це техніка, яка сьогодні присутня на ринку України. На підставі цього ми прийшли до висновку, що моторна група буде затребувана, тому з нею можна працювати. За індустріальною групою було проведено таку ж роботу.

- Уточніть, будь ласка, принципову різницю між допусками та схваленнями.

Останнім часом кількість пропозицій по мастильних матеріалах на ринку дуже велика, і деякі виробники обладнання (двигунів) намагаються посилити вимоги або навести лад у документації, яку вони видають. Наприклад, у Mercedes Benz з недавніх пір з'явилася приписка, що якщо масло офіційно схвалено компанією, воно має писатися як "MB Approval". Якщо ж воно не схвалено офіційно компанією Mercedes Benz, тоді такий запис виробниками мастил не може використовуватися і вони можуть за певних умов у листі відповідності писати тільки "MB". Іншими словами, якщо в документації та на упаковці написано "MB Approval", то Mercedes Benz це масло реально відчував. Якщо ж виробник мастильних матеріалів не хоче випробовувати свій продукт у виробника двигуна, тому що це досить дорого, він має право на підставі інформації постачальника хімічних матеріалів для масел присвоїти своєму продукту "допуск автовиробника".

- Як у цьому випадку контролюється якість базових масел, що використовуються для виробництва цієї товарної олії? Адже можна взяти "суперприсадки", але "нахімічити" з дешевою базою...

У світі мастильних матеріалів на високому рівні основними конкурентами виступають виробники присадок, і вони зацікавлені самі перевіряти свої присадки на різних типах базових масел. І в результаті, видаючи рецептуру, вони вказують, що ці присадки були перевірені на таких типах баз таких то виробників. За замовчуванням інших типах не перевірялися. І, відповідно, якщо використати саме ці базові олії до цих присадок, тільки тоді можна отримати потрібний рівень якості готового продукту. Для того, щоб розширити привабливість свого пакета присадок на ринку, виробник присадок зацікавлений виявляти нових і нових виробників базових масел і просити їх зразки для перевірки зі своїми присадками.

-Скільки часу ви продаєте Prista для комерційної техніки?

Близько п'яти років.

- У чому причина успіху марки з комерційної точки зору?

Затребуваність позицій товарної номенклатури Prista пов'язана з тим, що з 2014 року в країні почалася чергова криза, і клієнтам стало все складніше купувати дорогу продукцію. А пропозиції компанії Prista Oil дуже вдало лягли в ситуацію, що змінилася на ринку.

- Ваші споживачі, які купували дорогі олії, легко переходили на Prista?

 Ні, не легко.

- Що ж має статися зі свідомістю клієнта, крім відсутності достатньої кількості грошей у кишені...?

Клієнт повинен отримати виразну професійну відповідь від продавця компанії Oil Group, чи буде продукція Prista добре працювати в тих умовах, в яких експлуатується його техніка. – Як ви це можете гарантувати? Сказати можна все...

Не так все складно, як здається на перший погляд. У більшості випадків проблеми з експлуатацією мастильних матеріалів полягають у тому, що у інженерно-технічного складу, що працює на підприємствах України, не дуже високий рівень технічних знань у галузі мастильних матеріалів. І, не бажаючи вникати в суть продуктів, щоб зняти з себе відповідальність, вони просто беруть із карти мастил назви, які там прописані. Але якщо ми візьмемо технічну документацію у виробника обладнання, візьмемо специфікацію мастильного матеріалу та професійно пояснимо клієнту, що це те саме, що виробник обладнання написав у вимогах, а також дамо контакти клієнтів, які вже користуються цим продуктом вже на підставі цього клієнт може адекватно прийняти рішення. І цього зазвичай досить.

- І ви цим ремеслом володієте достатньою мірою…

Наша компанія має двадцятирічний досвід роботи з мастильними матеріалами, всі співробітники періодично проходять навчання, ми регулярно спілкуємося з різними постачальниками мастильних матеріалів. Та й сам виробник, зацікавлений, надає технічну інформацію, на підставі якої можна правильно експлуатувати продукти. І в цих питаннях представники компанії Prista Oil, і зокрема "Пріста Оіл Україна" на висоті.

- Як ви оцінюєте лінійку мастил Prista для комерційної техніки? Достатньо чи чогось не вистачає?

На сьогоднішній день лінійка моторних масел Prista для важконавантажених дизельних двигунів перекриває практично будь-яку потребу, яка існує в Україні.

- Які досягнення у Prista Oil щодо промислової групи продуктів?

Індустріальна лінійка мастильних матеріалів являє собою набір базових продуктів з чудовими експлуатаційними властивостями для більшості застосувань в індустрії.

Ознайомитись з повною версією статті та подивитися журнал можна за посиланням